Loading...
Online marketing

Nog relevanter met Google Academy on Air en appcampagnes

Nog relevanter met Google Academy on Air en appcampagnes poster
door Roy Westerbeek
op 06 juli 2020

In de huidige tijd is het belangrijk voor consumenten dat zij verbonden, gezond en geïnformeerd blijven. Appdevelopers kunnen hierop inspelen en tegelijkertijd hun onderneming laten groeien. De komende maanden rolt Google weer handige functies uit, die in elk land beschikbaar zullen zijn.

Dankzij betere digitale vaardigheden ben je er voor je gebruiker

Google Ads heeft twee nieuwe manieren om de digitale vaardigheden van adverteerders naar een hoger plan te brengen. Google houdt hierbij rekening met tijd en middelen, zodat ondernemers er gewoon voor hun klanten kunnen zijn.

De Skillshop van Google bevat al een aardige bibliotheek met trainingen, maar is nu nog uitgebreider. Dankzij een nieuw leertraject kunnen marketeers meer resultaat behalen uit App-campagnes. Na het behalen van het certificaat zijn zij beter op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen in appgedrag, kunnen zij campagnes verder optimaliseren en Machine Learning in hun voordeel inzetten.

Academy on Air: Apps

Met behulp van Academy on Air kunnen marketeers live op afstand trainingssessies volgen, waarbij er dieper wordt ingegaan op de functionaliteiten van Google-Ads oplossingen. Productexperts van Google voorzien de deelnemers van handige tips en trucs, zodat marketeers effectievere campagnes kunnen creëren.

Na afloop van een sessie zijn marketeers een hoop kennis en inspiratie rijker, die zij meteen kunnen inzetten bij het behalen van marketingdoelstellingen.

Slimmere en relevantere advertenties

Feeds in appcampagnes

Momenteel is Google een nieuwe functie aan het testen waarbij adverteerders hun productfeeds aan appcampagnes kunnen koppelen om zo relevante afbeeldingen te laten zien in advertenties. De eerste resultaten zijn veelbelovend: gemiddeld zes procent meer installaties door Google-bezoekers en zeventien procent meer in-app-acties op sites en apps in het Display Network van Google.

En dat is niet alles: de functie zal niet alleen maar voor retailers beschikbaar zijn. Adverteerders in andere sectoren kunnen hun datafeed koppelen met Google Ads en de informatie uit de feed vervolgens in appcampagnes plaatsen. Dit biedt mooie kansen aan reisbureaus, die hun bestemmingen en prijzen kunnen vermelden of aan Thuisbezorgd, die de aangesloten restaurants in de advertentie kan laten zien.  

Ook Wish plukt de vruchten van de nieuwe functie. Het e-commerce bedrijf mocht de functie testen, en zag een stijging van 105% in het aantal aankopen met een vergelijkbare kosten-per-acquisitie als voorheen. Het werkt als volgt: met behulp van feeds en ‘deep links’ worden mobiele gebruikers die een appadvertentie zien naar de productpagina in de app geleid, zelfs als die bezoekers eerst de app moeten downloaden in de appstore.

Conclusie

Met deze updates speelt Google Ads handig in op alle ontwikkelingen in deze bijzondere tijd. Door feeds in te zetten in appcampagnes en geavanceerde trainingen te volgen op Academy on Air, zijn adverteerders nog beter in staat om hun producten uit te lichten en relevant te zijn.

Zodra de nieuwe functies uitgerold zijn laten we je graag zien hoe je deze zo effectief mogelijk inzet. Neem contact met ons op.

Roy Westerbeek
Over de auteur
Over de auteur
Roy Westerbeek

Online Marketeer

Meer stories van Roy Westerbeek