In onze rubriek Meet the team zetten we regelmatig onze collega’s in het zonnetje. Deze keer is de eer geheel aan Leon Steijn. Na in dienst te zijn geweest bij verschillende multinationals, gooide Leon het over een andere boeg: hij ging aan de slag bij B.made.
Met de komst van Leon heeft B.made dan ook de nodige ervaring binnengehaald. Zo werkte hij onder andere voor British American Tobacco, Koninklijke Wessanen, K-Swiss en LambWeston. Als commercieel manager en board member is hij verantwoordelijk voor de commerciële groei en het benutten van kansen, in samenwerking met de klant.
Hoe ben je bij B.made terechtgekomen?
Teus Baars, een van de eigenaren van NOSUCH Group, is een oude bekende van mijn broer. Teus zag mogelijkheden voor een samenwerking en heeft me daarom met B.made in contact gebracht.
Hoe kijk je terug op je eerste periode bij B.made?
Zeer positief! Hoewel ik bij een reclame- en communicatiebureau gewerkt heb en een marketingachtergrond heb, ervaar ik dit als een compleet andere omgeving. Bij B.made draait het meer om tech, dat nog redelijk vers voor me is. Ik vind het heel leuk om deze kans te krijgen én me hierin te kunnen verdiepen.
De sfeer is heel aangenaam bij B.made, je ziet echt dat mensen leuk met elkaar omgaan. Daarnaast vind ik het heerlijk om dichtbij huis te werken, dat heb ik ook nog niet eerder meegemaakt.
Wat voor ervaring heb je meegenomen naar B.made? Kan je B.made hiermee verrijken?
In het bureau dat ik leidde heb ik vooral ervaring opgedaan in marketing, communicatie en management. Bij B.made denk ik dat er vooral in techtaal gesproken wordt. Geheel terecht, tech is superbelangrijk en maakt veel dingen mogelijk. Wel vind ik dat je de klant duidelijk moet kunnen maken wat je met tech kunt realiseren, door de communicatie juist minder technisch te maken.
Hoe ziet een werkdag er ongeveer uit?
Heel veel leren en met heel veel mensen praten! Ik wil niet als een olifant door een porseleinenkast gaan, dat is niet mijn manier. Ik wil graag leren van datgene wat mijn collega’s hier doen. Uiteraard wil ik ook graag mijn visie delen over bepaalde zaken.
Wat is het onderscheidende vermogen van B.made?
Ik denk dat de basis van B.made heel sterk is, we zijn goed in het maken van technische producten. Hieromheen kun je gaan bouwen aan het aanleveren van diensten. En ik denk dat hier juist mijn kracht ligt.
Waar denk je dat B.made over 5 jaar staat?
Elk bedrijf kan stappen maken. We hebben een toegewijd team dat dagelijks hard werkt om kansen te benutten. Ik denk dat B.made over 5 jaar op alle fronten gegroeid is, nog steeds met behulp van die krachtige basis. Techniek is de toekomst, het maakt consumentenbeleving mogelijk. Kijk maar naar bedrijven als Bol.com en Coolblue die zichzelf techgiganten noemen, terwijl ze in feite een beleving communiceren. Dat kan B.made ook, het is een kwestie van de juiste communicatie.
Kijk maar naar bedrijven als Bol.com en Coolblue die zichzelf techgiganten noemen, terwijl ze in feite een beleving communiceren.
En waar krijg je naast het werken energie van?
Ik ben gek op mijn kinderen, ik heb er twee, één van 12 en één van 14. Zij maken een belangrijk deel uit van mijn leven. Daarnaast ben ik gek op sport. Ik heb jarenlang gevoetbald, getennist en geskied. Tennis en skiën ben ik weer aan het oppakken. Volgend jaar ga ik gezellig met mijn dochter skiën.
Heb je nog een favoriete quote?
Pluk de dag! Daarmee bedoel ik dat je van elke dag een feestdag moet maken. Niet iedere dag is een feestdag, maar ik heb door de jaren heen wel geleerd dat je energie moet krijgen van de dingen die je doet. Als je geen energie meer voelt, kun je beter op zoek naar iets anders. Daarom ben ik ook van baan gewisseld. Ik krijg enorm veel energie van mijn nieuwe functie!