Loading...

Feyenoord

365 dagen relevant voor de trouwste supporters van Feyenoord

365 dagen relevant voor de trouwste supporters van Feyenoord

In 2012 was Feyenoord toe aan een nieuwe partner op gebied van online en offline media. Een partner die ze kon helpen in de digitale transitie, maar ook kon blijven ondersteunen op gebied van TV en andere offline media.

Strategie

B.made is inmiddels al jaren de media-, marketing- en communicatiepartner van Feyenoord. In 2012 heeft B.made (toen nog BLIS en Made in Rotterdam) een vijfjarenplan opgesteld, waarin content, CRM en data samenkwamen in een totaalaanpak. Deze aanpak is de fundering geweest voor de drie pijlers waarop B.made is gebouwd: data & analytics, content en technologie.

Online

Het partnership met Feyenoord bestaat al sinds 2012. In deze jaren verzorgden we de conceptontwikkeling en realisatie van diverse websites (Het Legioen platformDe Kuip, Feyenoord Foundation, Feyenoord Soccer Schools, Feyenoord Academy, Werken bij Feyenoord en Feyenoord.com) met als paradepaardje Feyenoord.nl. De website werd door het publiek verkozen tot Website van het Jaar 2014, 2015 én 2016 in de categorie Sport. Inmiddels werd er bij B.made hard gewerkt aan een nieuwe website, die in 2018 werd gelanceerd.

Customer Experience

De volgende fase voor Feyenoord is een nog betere online beleving voor de supporters. De wens om te personaliseren wordt daarmee gevoed, want hoe persoonlijker en relevanter, hoe meer de beleving kan en zal aansluiten op de emotie van de bezoeker.

Met de lancering van de nieuwe website Feyenoord.nl werd het Sitecore Customer Experience platform geïmplementeerd. Met dit platform is het mogelijk om bezoekers over verschillende kanalen te profileren, om zo vanuit de data de persoonlijke beleving per bezoeker te optimaliseren.

Matchday Experience

Persoonlijk en relevant zijn voor de doelgroep, daar draait het om.

De Feyenoord-wedstrijden zijn de absolute piekmomenten in de media, marketing en communicatie. B.made ontwikkelde de ‘Matchday Experience’, waarmee digitale kanalen zich aanpassen, afhankelijk van momenten voor, tijdens en na wedstrijden.

Tijdens wedstrijden worden de website, app en social media voorzien van een interactieve timeline vol live-content. Voor en na wedstrijden wordt de aandacht gericht op line-ups, persconferenties, samenvattingen en wedstrijdmomenten.

Ook is er aandacht voor campagnes. Lees hier meer over de succesvolle campagne die wij ontwikkelden ter promotie van het 110-jarig bestaan van Feyenoord. 

 

Die Feyenoord-story is serieus leuk gedaan. Mooi gebruik van data! Feyenoord-supporter

App-ontwikkeling

Naast de website ontwikkelden wij ook de Feyenoord supporters-app. Met meer dan 170.000 app-downloads en veel actieve gebruikers is de app uitgegroeid tot één van de belangrijkste communicatie- en interactie-instrumenten. Naast continue optimalisatie heeft B.made ook diverse innovaties doorgevoerd om een nog betere user experience en fanbeleving te creëren én de conversie te vergroten.

Content buiten de lijnen

Onze full-service dienstverlening vertaalt zich door in de content. Dagelijks is een team van cameramannen en editors dedicated bezig met videocontent van Feyenoord. Zo wordt er wekelijks content gecreëerd voor Feyenoord TV en het Youtube kanaal van Feyenoord.

Daarnaast bedienen wij onze klanten ook met print. Leden van het Legioen ontvangen vijf keer per jaar het Feyenoord Magazine (oplage 60.000). Het magazine bevat verdiepende content zoals exclusieve (spelers)interviews, unieke achtergrondverhalen en fraaie fotoreportages.

 

Met onze full-service dienstverlening helpen we Feyenoord om 365 dagen relevant te zijn bij de doelgroep.

Wil je ook scoren bij jouw doelgroep? Gooi dan een balletje op.