Loading...
Online marketing

Nieuwe functies om Google Ads-campagnes succesvoller te maken

Nieuwe functies om Google Ads-campagnes succesvoller te maken poster

Het juist instellen van campagnes is essentieel voor het succes van je Google Ads-advertenties. Het is echter niet altijd gemakkelijk om te bepalen of je je campagnes correct hebt ingesteld. Daarom introduceert Google verschillende verbeteringen waarmee je effectiever nieuwe campagnes kunt maken.

Campagnebeheer nog eenvoudiger gemaakt

Ontvang waarschuwingen in realtime

Wanneer je campagne foutmeldingen produceert, ontvang je nu een waarschuwing tijdens het opzetten ervan. Deze problemen kunnen ervoor zorgen dat je campagne niet optimaal wordt weergegeven, denk hierbij aan een ongeldige URL of locatie.

Ga verder waar je gebleven was

Met conceptcampagnes word je voortgang nu automatisch opgeslagen, zodat je gemakkelijker verder kunt gaan met waar je was gebleven. Als je bijvoorbeeld nog niet uit bent over het budget van je campagne, kun je dit eerst met je team overleggen. Zodra je een goedgekeurd budget hebt, kun je gewoon weer verder met de campagne-instellingen. Ga hiervoor naar de campagnepagina of naar de overzichtspagina.

Creëer eenvoudig campagnes en bekijk afgekeurde advertenties

Om sneller campagnes op te bouwen kun je dit nu vanaf de overzichtspagina doen. Nadat je je campagne hebt gemaakt, kun je op de overzichtspagina bekijken of je advertentie is afgekeurd. Hier vind je uitleg waarom je advertentie is afgekeurd, en kun je bezwaar maken tegen de beslissing en de advertentie rechtstreeks bewerken.

Deze updates zijn momenteel beschikbaar voor zoekcampagnes en worden de komende maanden uitgebreid naar andere campagnetypen.

Update onderweg voor 'Klikken maximaliseren'

Vorig jaar kondigde Google Ads aan dat de instelling Target Spend voor biedstrategieën voor ‘klikken maximaliseren’ niet langer beschikbaar zou zijn voor nieuwe campagnes. Vanaf januari 2021 gebruiken alle campagnes die gebruikmaken van Target Spend met de biedstrategie ‘klikken maximaliseren’ in plaats daarvan dagbudgetten. Om adverteerders te helpen om de impact van deze wijziging te minimaliseren, kan het bodlimiet voor de maximale kosten per klik worden verlaagd voor strategieën die nog steeds gebruikmaken van Target Spend. Strategieën die deze instelling niet hebben, worden niet beïnvloed.

Importeer je Google Ads-gegevens in Google Sheets

Het kan handig zijn om Google Ads-rapporten te maken in Google Spreadsheets, vooral als je samen met anderen een aangepast rapport wilt inzien en bewerken. Google merkte dat het importeren van Google Ads-gegevens in Google Spreadsheets vaak veel handmatig werk vereist. Om dit proces gemakkelijker te maken en tijd te besparen, is er nu een nieuwe add-on voor Google Ads beschikbaar voor Google Spreadsheets. Met deze tool kunnen aangepaste rapporten gemaakt worden met behulp van je Google Ads-gegevens.

Werk je campagnes vandaag nog bij door doelbestedingen te verwijderen en in plaats daarvan budgetten te gebruiken, en zorg ervoor dat je campagnebudgetten binnen het bereik vallen dat je dagelijks wilt besteden.

Conclusie

Hoewel het aantal opties bij het maken van een nieuwe campagne al zeer uitgebreid is, weet Google Ads toch weer met fijne vernieuwingen te komen. Vooral de conceptcampagnes zijn een handige toevoeging. Het komt namelijk regelmatig voor dat je tijdens het instellen toch nog wat extra informatie nodig hebt.

Over de auteur
Meer stories van