Mensen willen op verschillende manieren met bedrijven in contact komen, vooral nu ze zich moeten aanpassen aan COVID-19. Uit onderzoek van Google blijkt zelfs dat een op de drie shoppers liever koopt bij een bedrijf verschillende manieren aanbiedt om bereikbaar te zijn.
Leadformulierextensies
Om bedrijven te helpen meer potentiële klanten te bereiken, heeft Google Ads onlangs leadformulierextensies geïntroduceerd: een betere manier om hoogwaardige leads te genereren met behulp van zoek-, YouTube-, Discovery- en display-advertenties. Het advertentieplatform heeft verbeteringen doorgevoerd om leadformulierextensies eenvoudiger te beheren en effectiever te maken.
Genereer efficiënter leads
Google heeft te horen gekregen dat het beheren van leadformulierextensies een uitdaging kan zijn, vooral wanneer ze voor verschillende campagnetypen gebruikt worden. Om dit gemakkelijker te maken en tijd te besparen heeft Google nu leadformulierextensies gemaakt die deelbaar zijn in zoek-, YouTube- en Discovery-campagnes.
Leadformulierextensies voor YouTube- en Discovery-campagnes zijn nu ook beschikbaar op de pagina ‘Extensies’ van Google Ads. Je kunt nu kiezen uit meer dan vijftig beschikbare vragen om leadformulieren aan te passen aan je zakelijke behoeften. Stel dat je leads wilt genereren voor je autobedrijf. Dan kun je vragen stellen als “In welk type auto ben je geïnteresseerd?” of “Wanneer ben je van plan om een auto te kopen?”
Ontvang automatisch leads
Het is belangrijk om leads snel op te volgen, zodra iemand informatie over je bedrijf opvraagt. Door een webhook-integratie in te stellen, kun je automatisch leads van leadformulierextensies naar je CRM-systeem sturen. Google weet dat dit uitdagend kan zijn. Daarom werkt het samen met Zapier om eenvoudig leadformulierextensies aan je CRM-systeem te koppelen en meldingen te ontvangen wanneer je een lead ontvangt.
Inspireer consumenten tijdens de feestdagen met Discovery-advertenties
Het winkelgedrag rond de feestdagen zal waarschijnlijk anders zijn dan voorgaande jaren. Steeds meer consumenten vinden inspiratie in gepersonaliseerde feeds. Discovery-advertenties biedt nu twee nieuwe lay-outs om de interesse van consumenten te wekken in Discover-, YouTube- en Gmail-advertenties. Daarnaast maakt Google Ads het gemakkelijker om in contact te komen met de juiste kopers, terwijl ze inspiratie opdoen voor vakantieaankopen.
Door je Discovery-advertenties te koppelen aan bestaande campagnes, zoals Google Search, YouTube en sociale media, kun je je publiek nu bereiken met persoonlijkere advertentie-ervaringen tijdens de klantreis.
Visueel betere advertenties
Discovery-advertenties bevatten nu twee lay-outs die de mobiele weergave op de feeds van Google optimaliseren: een nieuwe 4:5 portretverhouding helpt je om je producten en services prominenter onder de aandacht te brengen bij consumenten, terwijl leadformulierextensies het mogelijk maken dat bezoekers hun informatie rechtstreeks in een Gmail-advertentie kunnen delen.
Een eenvoudigere doelgroepworkflow met betere inzichten
In de komende weken maakt Google het nog gemakkelijker om de juiste doelgroep te vinden en je campagnes op te schalen met gedetailleerde prognoses. Je kunt ook bepaalde doelgroepen uitsluiten, zodat je niet in contact komt met mensen die al klant zijn.
Conclusie
Online shoppen heeft de afgelopen 10 jaar een enorme vlucht genomen. Vooral ten tijde van een pandemie laten webshops en online bedrijven mooie resultaten zien. Ook Google Ads is zich hiervan bewust en komt daarom met handige updates. Zo is het eenvoudiger om campagnes te creëren met leadextenties. Ook de Discovery-advertenties maken het mogelijk om extra omzet te genereren tijdens de feestdagen.