Loading...

Vepo Cheese

Website en visual identity

Website en visual identity

Vepo Cheese is een echt familiebedrijf, dat het vak van kaas verpakken goed verstaat. Een nieuwe digitale identiteit paste bij de wens om ondernemerschap, duurzaamheid en innovatie uit te stralen. In samenwerking met NOSUCH Group werd een volledige nieuwe online identiteit ontwikkeld. Als onderdeel hiervan ontwikkelden wij de website, die past bij een internationale en zakelijke organisatie.

Een echt familiebedrijf

De geschiedenis van Vepo Cheese gaat terug tot het jaar 1920. Sindsdien is kaas hetgeen dat Vepo Cheese drijft om nieuwe grenzen op te zoeken. Met een typisch Hollandse handelsgeest, wordt er voortdurend naar nieuwe mogelijkheden en vooruitgang gezocht. Het werken aan groei is een instelling die generatie op generatie wordt doorgegeven. Juist omdat Vepo Cheese uit een klein land komt, is er een zeer hoge mate van efficiëntie aanwezig.

Vepo Cheese is dagelijks bezig met het verbeteren van het versnijden, raspen, portioneren en verpakken van halfharde kazen. Door dicht bij de klant te staan en samen met hen op te trekken, worden bestaande relaties versterkt. Vepo Cheese is een sterk merk met Hollandse allure, dat al 100 jaar bestaat.

Website

De vorige website was zowel op visueel als functioneel gebied verouderd: er ontbrak een duidelijke boodschap, de website was mobielonvriendelijk en het producten- en serviceaanbod was lastig te vinden. De nieuwe website sluit wel aan op de toekomstvisie van Vepo Cheese, en laat de gedrevenheid van de organisatie goed naar voren komen. Op de homepage en ‘Over ons’ pagina is het familieverhaal prominent aanwezig. Een in het oog springende tijdlijn neemt je mee in het ontstaan én het succesvol worden van het bedrijf. 

Websitebezoekers kunnen er terecht om producten te bekijken, zich te laten inspireren en bekend te worden met de kwaliteitsnormen van Vepo Cheese. In het nieuwe productoverzicht kan de gewenste kaassoort snel gevonden worden, dankzij een overzichtelijk filtersysteem. De vacaturepagina geeft een goed beeld van hoe het is om bij Vepo Cheese te werken.

Op de afzonderlijke productpagina’s worden de productspecificaties, de herkomst van de kazen en aanbevelingen voor andere kaassoorten weergegeven. Ben je als bezoeker geïnteresseerd of heb je toch nog vragen? Dan kan er direct contact worden opgenomen voor een offerte of passend advies.

Development

Dankzij een responsive maatwerkwebsite, in combinatie met het WordPress CMS, vormt het beheren van de website geen uitdaging. Het contentmanagementsysteem brengt een aantal grote voordelen met zich mee. Zo kunnen formulieren en menuonderdelen snel en gemakkelijk naar wens aangepast worden. Daarnaast is het zeer gebruiksvriendelijk voor het toevoegen van content zoals teksten, quotes, afbeeldingen en video’s.

Het productenoverzicht is een belangrijk onderdeel van de website. Hier vindt de bezoeker een divers aanbod van producten. Vindt de bezoeker het gewenste product niet terug? Dan kan er direct een aanvraag gedaan worden, zodat Vepo Cheese maatwerk kan verrichten.

In het front-end gedeelte van de website zijn alle componenten vanaf scratch gebouwd. Dit gaf veel mogelijkheden om aanpassingen te kunnen doorvoeren. Er hoefde geen rekening gehouden te worden met bestaande oplossingen of functionaliteiten.

Dankzij het Vue.js framework konden we verschillende componenten interactief maken, zoals de sliders (carrousels) en productfilters. De invulling van deze onderdelen kan via het CMS bepaald worden, zonder dat er technische kennis nodig is. Het framework heeft een aantal belangrijke voordelen:

  • Specifieke componenten of functionaliteiten van een applicatie of website werken onafhankelijk van elkaar, waardoor de volledige pagina niet ververst hoeft te worden. Dit verbetert de gebruiksvriendelijkheid en voorkomt overbelasting van de server;
  • Het framework is handig in gebruik, bij het ontwikkelen van interactieve gedeeltes en animaties;
  • Door het splitsen van componenten is het eenvoudiger om de kwaliteit te bewaken, waardoor fouten voorkomen worden en de leesbaarheid geoptimaliseerd wordt;
  • De ontwikkelde componenten, zowel groot als klein, zijn herbruikbaar voor andere bestaande of nieuwe projecten.

Design

De vorige visuele identiteit paste niet meer bij de huidige waarden en groeistrategie van Vepo Cheese. Het familiebedrijf is namelijk altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden en vooruitgang. Dit is terug te zien in de innovaties waar het bedrijf mee bezig is. Zo wordt er geïnvesteerd in duurzaamheid en kwaliteit, door onder andere zonnepanelen te plaatsen, ledverlichting toe te passen en warmte en water te hergebruiken.

Om de waarden betrouwbaarheid, continuïteit, ondernemerschap en flexibiliteit uit te stralen, is er een compleet nieuwe digitale identiteit ontwikkeld. NOSUCH Agency ontwikkelde de nieuwe visual identity en strategische positie, wij creëerden een website die aansluit op de visie van Vepo Cheese.

De nieuwe stijl ademt de sfeer uit van een oer-Hollands bedrijf, dat halfharde kazen verwerkt. De tone of voice is een tikkeltje brutaal en eigenwijs, waarmee Vepo Cheese zich duidelijk onderscheidt. De fotografiestijl is eerlijk en direct en laat je het product, de herkomst en de ondernemersgeest van Vepo Cheese zien.

Gezien het feit dat Vepo Cheese internationaal actief is, creëerde NOSUCH Agency een bijbehorende slogan: Vepo Cheese, The Dutch way to say cheese. Hiermee worden de historie, de mentaliteit en het ondernemerschap van Vepo Cheese in één zin verpakt. De kleuren van Nederland, in combinatie met de kleur van kaas, vormen de basis van de huisstijl. Het bestaande logo is versimpeld en daardoor sterker en herkenbaarder. Verder is er gekozen voor een strakke en frisse typografie mét karakter, die op elk platform goed leesbaar is.

Vepo Cheese bedenkt voor elke klant en elk vraagstuk een unieke oplossing. Het frisse en open design, waarbij elke websitegedeelte als maatwerk aanvoelt, sluit hier perfect op aan. Kaas is voedsel en voedsel is emotie, dat is wat de website uitstraalt en wat Vepo Cheese uniek maakt.

Resultaat

Op de nieuwe website komt duidelijk naar voren dat Vepo Cheese een internationaal familiebedrijf is, met een rijke historie en oer-Hollandse wortels. Websitebezoekers kunnen zich laten inspireren door verschillende producten en mogelijkheden, en in mooie beelden zien waar het bedrijf zich mee bezighoudt.

Hier zijn we trots op

  • Nieuwe online identiteit ontwikkeld;
  • Dankzij een volledig nieuwe website is Vepo Cheese relevanter voor de doelgroep.
Neem contact op met Geert Stolk

Op zoek naar een partij die voor jouw organisatie een aansprekende website kan bouwen?

Contact ->
Geert Stolk Geert Stolk Lead Online Marketeer