Strategie
RUR heeft de ambitie de grootste en meest relevante zender van Rotterdam en omstreken te worden. Waar traditionele media vaak een ‘one size fits all’ zijn, wil RUR op geheel eigen wijze relevant zijn voor alle Rotterdammers. De oplossing: een online platform, dat zich kan aanpassen aan de bezoeker, en zo altijd relevant is.
De data die vergaard wordt voor het tonen van relevante content, biedt ook mogelijkheden voor de partners van RUR. Doordat gesponsorde content gebruik kan maken van dezelfde profielen als het platform, kan er veel gerichter geadverteerd worden.
Sitecore User Experience platform
RUR wil haar gebruikers, volgers, kijkers en luisteraars goed digitaal leren kennen met als doel waardevolle digitale relaties op te bouwen én gerichte en relevante content aan te bieden.
Daarom heeft B.made als Sitecore-partner de implementatie van het Sitecore User Experience platform uitgevoerd.
B.made verzorgde de setup, zette het engagementplan op en richtte het platform in. Vervolgens werden de website, e-mailing, social channels en app hierop aangesloten.




Website-ontwikkeling
Omdat RUR is ontwikkeld op het Sitecore-platform krijgen bezoekers gerichte en relevante content aangeboden. Zo kan RUR nu eenvoudig segmenteren op doelgroep en, gebaseerd op het klikgedrag van de bezoekers, eenvoudig analyseren waar hun interesses naar uitgaan.
- Integratie met Sitecore User Experience platform
- Contentsegmentatie en –personalisatie
- Content A/B-testing en multivariate-testing
- Livestream-integratie
- Contentstrategie, gericht op relevantie
Optimalisatie
Om volledig ‘data-driven’ te werken binnen de redactie van RUR en om de digital channels continu te optimaliseren, wordt het gebruik van de websites, apps en campagnes uitgebreid gemonitord en geanalyseerd. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van de tools en data binnen Sitecore en Google Analytics, en is er een gebruiksvriendelijk dashboard ontwikkeld in Google Data Studio.

App-ontwikkeling
Binnenkort zal RUR ook een app uitbrengen op zowel iOS als Android.
Ook de app werkt op Sitecore en sluit zoveel mogelijk aan bij de belevingswereld van de gebruiker. En omdat je je telefoon altijd bij je hebt blijf je de gehele dag door op de hoogte van relevante content, en kijk je livestreams direct wanneer ze uitgezonden worden. Pas de app eenvoudig aan naar jouw persoonlijke voorkeur door pushberichten in- of uit te schakelen.
Door de integratie met het Sitecore User Experience platform, wordt data gedeeld met de website en andere (externe) kanalen, wat cross-channel gepersonaliseerde content mogelijk maakt.
Meer cases
Voorgebakken verkoopkracht voor Chaupain
365 dagen relevant voor de trouwste supporters van Feyenoord

Digitale disrupter in de reisbranche

Geoptimaliseerde customer experience

Een duurzaam Sustainability Report

Stevig online partnership voor regionaal opleidingscentrum

Marketingstrategie

Niet denken in schulden, maar in oplossingen
Corporate website Caiway

Een internationaal verhaal met lokale wortels
Website en vernieuwde member portal

Cloud Telefonie Campagne

Website en visual identity
